تجمع اعتراضی ده‌ها تن از خانواده‌های اهل سنت و وعده‌های جدید قوه قضاییه

پس از ساعت ها تجمع اعتراضی ده ها تن از خانواده های زندانیان عقیدتی اهل تسنن که فرزندان آنها در سلول های انفرادی در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند در مقابل قوه قضاییه،  آوایی طیتجمع اعتراضی ده‌ها تن از خانواده‌های اهل سنت و وعده‌های جدید قوه قضاییه مذاکره‌ با خانواده ها وعده داد که اجرای حکم اعدام موقتا متوقف می شود  و پرونده های آنها بازبینی خواهد شد.

طبق به گزارش ها، روز یکشنبه ۷ مهر ماه پس از این که  ده ها تن از خانواده های زندانیان عقیدتی اهل تسنن که فرزندان آنها از روز چهارشنبه در سلول های انفرادی در انتظار اجرای حکم ضدبشری اعدام بسر می برند در مقابل قوه قضاییه تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار لغو حکم اعدام و بازگرداندن عزیزان شان و آزادی بدون قید و شرط آنها شدند. حوالی ظهر به خانواده ها اطلاع داده شد که ۲ نماینده از طرف خانواده ها تعیین شود تا با آوایی از مسئولین قوه قضاییه در مورد وضعیت عزیزانشان با او صحبت کنند.

در پایان صحبت ها که مدتی به طول کشید، آوایی به خانواده ها موارد زیر را قول داد که به سرعت به اجرا در خواهد آورد.

۱ـ به تعویق انداختن اجرای حکم اعدام  به مدت یک ماه عزیزان شان که در سلول های انفرادی در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.

۲ـ بازبینی احکام آنها  در شعبه دیگری از دادگاه انقلاب به غیر از شعبه ۲۸ که توسط فردی  به نام محمد مقیسه  رئیس آن می باشد.

خانواده های زندانیان عقیدتی اهل سنت هنوز نسبت به قول های آوایی اعتماد ندارند و این فرد حاضر و به نوشتن وعده های خود بر روی کاغذ نیست و این مسئله باعث  نگرانی شدید خانواده ها شده است .

از طرفی دیگر ۴ زندانی عقیدتی محبوس در سلول های انفرادی در طی روزهای گذشته تحت شکنجه های فیزیکی شکنجه گران زندان قزل حصار قرار گرفتند. آنها با شوک برقی، باتون برقی، مشت و لگد و سایر شکنجه های پاسدار بندها قرار دارند و همچنان در سلول های انفرادی تهدید  به اجرای حکم اعدام  می شوند و به آنها گفته می شوند که بزودی حکم آنها را به اجرا در خواهند آورد.

لازم به یادآوری است روز چهارشنبه زندانیان عقیدتی اهل تسنن حامد احمدی و صدیق محمدی با فریب از بند خارج و برای اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شدند.
متعاقب آن ۴ زندانی دیگر عقیدتی اهل تسنن که ۲ تن از آنها برادر هستند به نام های جمشید و جهانگیر دهقانی که در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند همراه با  ۲ زندانی دیگر که نسبت به انتقال دوستان شان به سلول انفرادی اعتراض کرده بودند مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلوله ای انفرادی منتقل شدند.
هر ۶ تن آنها از زمان انتقال به سلول های انفرادی دست به اعتصاب غذا زده اند.*

*برگرفته از سایت سازمان فداییان(اقلیت)

بیان دیدگاه