تعویق حقوق کارگران کارخانه های آب کامه و کاشی سمند

تعویق ۶ ماه حقوق ۵۵ کارگر کارخانه آب کامهتعویق حقوق کارگران کارخانه های آب کامه و کاشی سمند

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه «آب کامه» در سمنان از تعویق ۶ ماهه حقوق ۵۲ کارگر این کارخانه به سبب نوسانات ارزی و به تبع مشکلاتی که در خرید مواد اولیه تولید به وجود آمده است خبر داد.

«محمود حیدریان» در این باره گفت: کارگران کارخانه آب کامه از ابتدای سال جاری هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند و تنها چند کارگر که با قرارداد رسمی کار می‌کنند توانسته‌اند مبالغی را به عنوان مساعده از کارفرما دریافت کنند.

او با بیان این که تعداد کارگران رسمی این کارخانه ۲۳ تن با سوابق بیش از ۲۰ سال است، افزود: مابقی کارگران با قرارداد موقت سه ماهه کار می‌کنند و امیدوار اند هر سه ماه یک بار قرار داد کاری شان با کارفرما تمدید شود.

تعویق ۶ ماهه حقوق ۱۵۰ کارگر کاشی سمند سمنان

دبیر خانه کارگر سمنان از تعویق ۶ ماهه حقوق و بیمه بیش از ۱۵۰ کارگر کارخانه «کاشی سمند» خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری، کارگران هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند و حق بیمه‌شان نیز به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

«حبیب الله محقق» با اعلام نیمه فعال بودن این واحد تولیدی به سبب مشکل فنی در یکی از کوره‌ها، گفت: کاشی سمند سمنان درحالی به صورت نیمه فعال درآمده است که در مقایسه با رقبای خود، توانایی بسیار بالایی در فروش محصولات داشته و سالانه بخش زیادی از تولیدات خود را صادر می‌کرده است.*

*برگرفته از سایت پیک ایران

بیان دیدگاه